הרצאה מעניינת ומרתקת לקהלים מגיל 18

להזמנת הרצאה  מלאו את

    דקה ישראלית – גן – הרצח בגן מאיר

    פרשת הרצח והאונס הראשונה בישראל – התקיימה דווקא באחד המקומות הציבוריים והפופולריים ביותר – גן מאיר. וזיעזעה את העיר התרבותית והשלווה תל אביב.

    באישון לילה, באוגוסט שנת ארבעים ותשע, בילה על אחד הספסלים בגן זוג אוהבים, דניאל פקטורי ונעמי שטיין. הם היו אחים למחצה, שהתוודעו זה לזה לא מזמן, וזו הייתה פגישתם הראשונה. ניגש אליהם לפתע שומר בגן – אדם בשם דוד יעקובוביץ', יווני-נוצרי שעלה לארץ ואימץ שם יהודי בדוי, ועד מהרה נהפך לסוטה מין שנהג לתקוף זוגות המתבודדים בגן, כשהוא מבריח את הגבר ואונס את האישה.

    יעקובוביץ' היכה את בני הזוג, הביא למותו של הגבר, ואנס את הבחורה. לאחר מכן – הזעיק את המשטרה, בטענה שמצא אשה פצועה בגן. לאחר שנתפס, הוא הועמד למשפט על רצח בכוונה תחילה של פקטורי כדי להקל על ביצוע האונס. המשפט נערך שנה תמימה – כשהאולם מלא מפה לפה בעיתונאים וסקרנים.

    בשנת אלף תשע מאות חמישים הוא נמצא אשם ברצח, ונגזר עליו עונש מוות – למרות שבית המשפט האמין לדבריו כי לא התכוון להרוג, אלא רק לסלק את הגבר כדי שלא יפריע לאונס. אולם יעקובוביץ' עירער לבית-המשפט העליון, ובכך הביא להמרת הגזירה בחמש עשרה שנות מאסר, ולתקדים משפטי שקובע שהגורם למות אדם כדי להקל על עשיית עבירה, אינו נחשב כרוצח. לאחר עשור שוחרר מהכלא – וחזר לחיי פשיעה, עד שברח מהארץ.

    הפרשה הביאה לנטישה המונית של גן מאיר, במיוחד בשעות הלילה. רק כשלושים שנה אחרי הרצח, זכה הגן לתקומה מחודשת לאחר ששוקם בידי ראש העיר באותם ימים, שלמה להט.

    מחפשים הרצאה מעניינת ומרתקת לקהלים מגיל 18?

    להזמנת הרצאה מלאו את הפרטים הבאים

      מאמרים נוספים שיעניינו אותך

      מרצה לחיים

      אם אתם מחפשים דרך יצירתית ומעניינת לשפר את ביצועי העובדים שלכם ולתת להם מתנה שלא...

      קראו עוד
      תוכן איכותי להרצאות

      בעלי עסקים וארגונים רבים ברחבי העולם מחפשים דרכים בהן יוכלו להעשיר ולפתח את העובדים שלהם...

      קראו עוד
      להעשיר את הידע לעובדים

      ממבט חטוף בתכנים הפופולריים ביותר בנטפליקס, ניתן לראות בבירור שאחד הנושאים המעניינים ביותר הוא קרימינולוגיה...

      קראו עוד

      מחפשים הרצאה מעניינת ומרתקת לקהלים מגיל 18?

      להזמנת הרצאה מלאו את הפרטים הבאים